Особливості
розвитку образного
мислення дітей молодшого шкільного віку
Історичні
факти стверджують, що основою процвітання, могутності чи занепаду держав і
цілих імперій є рівень духовного розвитку людини, який здебільшого спирається на
образний тип пізнання світу.
У
XXI столітті потік інформації настільки великий, що переробити і запам’ятати її
може лише людина, яка володіє екстраординарними здібностями. У зв’язку з цим
перед педагогами постає завдання: навчити дітей грамотно обробляти інформацію, розвинути пам’ять, формувати мислення дітей. Формування сучасної особистості
полягає у тому, щоб через систему вправ, ігор, спеціальних завдань, розвинути у
дітей наочно-образне мислення. У шість років діти йдуть до школи. Початок
шкільного життя – це випробування для більшості дітей. В їхньому житті
відбуваються зміни: змінюється соціальна ситуація розвитку, формується
навчальна діяльність, яка стає для дитини ведучою. Саме на основі навчальної
діяльності розвиваються основні психологічні новоутворення молодшого шкільного
віку. Навчання висуває мислення у центр свідомості дитини. Шкільні програми та
підручники в основному розраховані на навчання школярів з домінуючою лівою
півкулею.
К. Ушинський
зазначав, що дитина мислить образами, звуками, фарбами. Чим більше
різноманітних компонентів буде задіяне у процес запам’ятовування, тим глибшим,
повнішим і ефективнішим буде його відтворення. Захоплюючись ідеалами науковості,
чіткості, логічності, ми не раз забуваємо, що мисленню, для того, щоб бути
по-справжньому продуктивним, необхідні такі якості, як рухливість і гнучкість,
здатність встановлювати найнесподіваніші зв’язки, знаходити аналогії. Нині
важливо не форсувати розвиток логічного мислення, а, навпаки, створити для
нього базу – нагромадити образні, справді необхідні уявлення для його
становлення. Дослідження психологів доводять, що образне мислення більш
властиве дитині, ніж мислення аналітичне. Тому в процесі розвитку вмінь і
навичок дослідницького пошуку необхідно широко використовувати матеріал
літератури для дітей, зображувальну діяльність дітей та інші види художньої
діяльності, що спираються переважно на образне мислення.

Немає коментарів:
Дописати коментар